Nak update sikit ja..
on 22nd..
hari deepavali..aku msg afzal. macam biasa la..gurau kasar. ucap selamat hari raya kat afzal
baka bangla kan..eh bangla sambut deepavali eh? haha..
pada mulanya, memang aku malas nak keluar..
tapi dah lama2 aku rasa boring. dan tiba2 semangat nak cari hadiah untuk afzal
aku saja je nak tahu cd game ape afzal dah beli..sebab memang mula2 terasa nak belikan cd game tu
pastu pikir balik wallet afzal dah 4 tahun which is dari dia tunang dulu..
then...bila tgk gambar wallet dia..mak aih..elok lagi..
katenye lelaki melayu terakhir..jaga barang..
ceh!
bila tgk jenama ape wallet dia pun aku tak tau..
jadi aku memutuskan untuk pergi je ke one utama dengan harapan ada la kedai cd game
yes, memang ada..
gamer's hideout.
dekat je dengan jasko..
dan aku mula melangkah masuk dengan debaran.
tanya kat budak tu..
"hai..i would like to know latest game you prefer to me, I want to give to my fiancee.."
( pentipu + syok sendiri)
( pentipu + syok sendiri)
and he's smiling and pointing his finger to the cd.
"This one is the latest, but a bit horror"
"okay, i will buy it later, thanks for your help"
aku duduk dulu rayau2 kat jasko sambil tunggu afzal text.
"nak ke tanak? sila pilih nak cd game ke nak wallet"
"jgn la seriyus sangat, sy bergurau saje"
pelangkung jugak mamat ni kang.
"laa..juju dah beli.."
bla..bla..bla.. dari afzal
" nak ke tanak? kalau tanak juju bg cd ni kat orang lain"
"meh gamba as a proof"
7 minutes later..
"gambar"
***
on 26hb
" hello2...selamat pagi malaysia"
sebenarnye, aku macam dah tawar hati sikit lepas dah tunjuk hadiah kat afzal. aku pun tak pasti kenapa. konon nye bila dah bagi hadiah kat afzal, aku dah tanak kontek ngn afzal. aku nak kurangkan. i dont want to get too attached with him. I'm afraid..
dan dengan alasan kepada hati sendiri. ini hadiah untuk balasan aku tak datang masa hari perkahwinan beliau. ok what? masa shaq kawin aku serba salah tak datang, aku belikan comforter untuk dia.
on 27hb..
"ouh ye..afzal tanya harga kan hari tu. harga dia tak sampai 200 but other shop jual 200++..jadi kalau nak balik mesia nak beli cd, leh cek kat gamer's hideout. "
"oh, mahal le jugak, seratus lebih, tengkiu..tengkiu"
"nah blanje satu gambar"
demit...awat bagi gambar berkerak kat aku..
" buat poster"
****
setting as..wallpaper.
pastu senyum sorang-sorang.
mereng.
thank you..you made my day.
yang benar dan penyayang,
juju yang tak boleh dipercayai, kate nak buat post pendek je!

No comments:
Post a Comment